Arti nuk e humb kurrë vlerën e tij. Kjo është arsyeja kryesore pse shumica e veprave të artit shpesh marrin vlera marramendëse, duke i bërë ato prenë më të popullarizuar për hajdutët e sofistikuar, falë të cilave janë kryer disa nga grabitjet më të mëdha dhe më të padepërtueshme në histori.

Arti është një investim i madh për këdo që kërkon të shtojë vlerë në portofolin e tij. Arsyeja pse kaq shumë njerëz vazhdojnë të investojnë paratë e tyre atje është se arti, ndryshe nga aksionet dhe obligacionet, ka aftësinë unike për të ruajtur vlerën e tij edhe në kohë trazirash ekonomike. Pra, edhe në kohë pasigurie ekonomike, shumë njerëz të pasur i drejtohen aseteve materiale si një mjet për të mbrojtur pasurinë e tyre.

Në fakt, disa piktura që datojnë shekuj më parë mund të vlejnë miliona dollarë në tregjet botërore, duke e bërë vjedhjen e një vepre arti një praktikë të zakonshme të shumë mashtruesve deri më sot.

Një shembull më i fundit, në fakt, është vjedhja e objekteve nga koleksioni i Muzeut Britanik, gjë që shkaktoi dorëheqjen e drejtorit të përgjithshëm të fondacionit, Hartwig Fischer. Më shumë se 1500 sende të vjedhura nga ekspozita greke e antikiteteve të vjedhura – u zbuluan më vonë – nga punonjësi i pushuar i muzeut Peter Higgs, nxjerrin në dritë historinë e gjatë të grabitjeve të muzeut dhe galerive, ku mjeshtrit mashtrues i lënë autoritetet pa fjalë dhe të hutuar.

Këtu janë 10 grabitjet më të mëdha dhe të pazgjidhura të muzeve ndonjëherë:

10. Grabitja e Katedrales së Shën Vavos

Në mbrëmjen e 10 prillit 1934, një hajdut hyri në Katedralen e Shën Vavos në Gent, Belgjikë dhe mori pikturën e Jan Van Ejkut “Gjyqtarët e drejtë”. Piktura, e cila ishte pjesë e altarit me 12 panele të quajtur “Adhurimi i Qengjit”, u krijua midis 1426 dhe 1432. Hajduti la një shënim ku shkruhej “i marrë nga Gjermania nga Traktati i Vershaves” dhe më vonë kërkoi 1 milion Franga belge për shpërblim, një shumë shumë e madhe për kohën.
Gjatë muajve që pasuan, hajduti dhe qeveria belge shkëmbyen mesazhe, por piktura nuk u gjet kurrë. Pranë vdekjes së tij, hajduti u shfaq si Arsene Goedertier, por ai tha se nuk do të zbulonte vendndodhjen e pikturës, gjë që bëri.

9. Grabitja e Muzeut Ashmolean

Ndonëse hajduti arriti të rrëmbejë vetëm një pikturë gjatë grabitjes së Muzeut Ashmolean, në Oksford të Anglisë, ai ka marrë një nga veprat më të rëndësishme të artistit francez Paul Cezzane, “Pamja e Auvers-sur-Oise”, për të anashkaluar sigurinë e muzeut në më pak se 10 minuta ndërsa vizitorët festonin natën e Vitit të Ri më 31 dhjetor 1999. Vlera e vlerësuar e pikturës në atë kohë ishte vendosur në 4.5 milionë dollarë, por çmimi i saktë tani nuk dihet.

8. Vjedhja e veprës në Oratorio of San Lorenzo

Oratorio of San Lorenzo në Palermo, Siçili ekspozuar deri në tetor 1969, kryevepra “Nativity” e të famshmit Caravaggio, ku paraqiten Shën Françesku dhe Shën Lorenci u vodh nga disa hajdutë të panjohur të cilët arritën të merrnin pikturën, me shumë supozime nga autoritetet dhe publiku, për përfshirjen e mafies lokale.

Edhe sot e kësaj dite vendndodhja e pikturës mbetet një mister, madje disa thonë se ajo ishte fshehur në një shtëpi ferme të shkatërruar nga derrat dhe minjtë. Megjithatë, një person zbuloi se piktura ishte djegur diku në vitet 1980. Vepra e vlefshme nga Caravaggio besohet se është pikturuar në vitin 1609 dhe ka kushtuar 20 milionë dollarë.

7. Grabitja e Muzeut Kunsthal

Në tetor 2012, hajdutët hynë në Muzeun Kunsthal në Roterdam, Holandë dhe vodhën shtatë kryevepra të çmuara nga piktorët kryesorë të kohës sonë, duke përfshirë vepra të Pablo Picasso, Claude Monet, Henri Matisse dhe Lucian Freud. Të gjitha pikturat, kostoja totale e të cilave vlerësohet në 24 milionë dollarë, besohet se janë shkatërruar.

Në një kthesë të çuditshme të fatit, nëna e njërit prej hajdutëve pretendoi se ajo dogji veprën e artit për të shkatërruar të gjitha provat, duke shpresuar të shfajësonte djalin e saj nga akuzat penale. Disa nga pikturat e vjedhura përfshinin Kokën Harlequin të Picasso-s, Femme Devant Une Fenetre Ouverte të Gauguin-it, Dite La Fiancee dhe Urën Waterloo të Monet-it, Londër dhe Charing Cross Bridge, Londër.

6. Grabitja e Muzeut Van Gogh

Më 7 dhjetor 2002, dy grabitës hynë në Muzeun Van Gogh në Holandë. Ata vetë gjetën një rrugë përmes çatisë, duke marrë dy piktura: “Pamje e detit në Scheveningen” dhe “Kongregacioni që largohet nga Kisha e Reformuar në Nuenenen”, të dyja nga Vincent Van Gogh. Vlera totale e pikturave arriti në 30 milionë dollarë. Në vitin 2004, hajdutët u arrestuan dhe u dënuan me katër vjet burg. Megjithatë, pikturat nuk u gjetën kurrë.

5. Grabitja e Muzeut Mahmud Khalil

Veprat e Vincent Van Gogh u grabit përsëri në vitin 2010 kur hajdutët hynë në Muzeun Mahmoud Khalil në Kajro, Egjipt. Prej këtu morën vetëm një pikturë nga galeria – pikturën e tij “Lule lulekuqe”. Piktura u vodh përsëri në vitin 1978 nga i njëjti muze dhe u rikthye në Kuvajt në vitin 1980. Vepra e artit vlerësohet në 55 milionë dollarë dhe ishte një nga krijimet e fundit të piktorit përpara se të bënte vetëvrasje në 1889. Pavarësisht një tarife të madhe prej 200,000 dollarësh për rikuperimin e pikturës, lulet e Van Gogh nuk u gjetën kurrë.

4. Plaçkitja e Muzeut Czartoryski

Teknikisht, grabitja e veprave të artit në Muzeun Czartoryski në Krakov, Poloni nga nazistët në vitin 1939 nuk ishte një grabitje e organizuar mirë. Kur Gjermania pushtoi Poloninë, zyrtarët nazistë konfiskuan artin nga muzetë dhe disa u shtuan në koleksionet e tyre personale. Ndër veprat e artit të hequra nga muzeu ishte “Portreti i një të riu” i Raphaelit. Piktura besohet të jetë një autoportret i vetë artistit i përfunduar midis viteve 1513 dhe 1514 dhe vlen mbi 100 milionë dollarë. Pas Luftës së Dytë Botërore, piktura u zhvendos në Kështjellën Wawel dhe që atëherë nuk është parë më.

3. Grabitja e Musee d’Art Moderne

Pesë piktura u vodhën mëngjesin e 20 majit 2010. Pikërisht në orën 7:00 të mëngjesit, një burrë theu dritaren dhe hoqi me shkathtësi pikturat nga kornizat e tyre, duke përfshirë “Pëllumbin me bizele të gjelbra” të Pablo Picasso. Piktura u përfundua në vitin 1911 dhe vlente vetëm mbi 30 milionë dollarë. Në total veprat e vjedhura vlerësohen në 140 milionë. Një vit më vonë i dyshuari u arrestua, por pikturat nuk u gjetën askund. Hajduti u betua se i hodhi kryeveprat. Edhe pse shumë nuk e besojnë alibinë e tij, të pesë veprat e artit ende mungojnë.

1. dhe 2. Grabitja e Muzeut Isabella Stewart Gardner

Më 18 mars 1990, disa hajdutë të veshur me uniforma të Policisë së Bostonit hynë në Muzeun Isabella Stewart Gardner nën pretendimin se i përgjigjeshin një telefonate. Të dy arritën të kalonin sigurinë e muzeut dhe vodhën mbi 13 vepra arti, me një vlerë totale prej gjysmë miliardë dollarësh. Ndër veprat e vjedhura të artit është kryevepra e famshme e Rembrandt, “Stuhia në detin e Galilesë”. Vetëm kjo pikturë vlen 3.4 milionë dollarë.

Në vitin 2013, FBI njoftoi se kishte zbuluar identitetin e hajdutëve, por që atëherë nuk është raportuar asnjë përparim. Ndër pikturat e marra nga dy hajdutët ishte edhe “The Concert” i Johannes Vermeer-it, pikturuar në vitin 1664 dhe me vlerë 200 milionë dollarë.

(BalkanWeb)

Për t’u bërë pjesë e grupit "Balkanweb" mjafton të klikoni: Join Group dhe kërkesa do t’ju aprovohet menjëherë. Grupi Balkanweb